Better together bij RCA

Ons traject bij RCA zette in op jezelf beter leren kennen, anderen beter leren kennen én inzetten op je gezamenlijke sterktes en verschillen om zo tot sterkere connecties en meer effectiviteit te komen als team.

Onze co-driver

Bedenken, maken, doen. RCA is het grootste communicatiebureau van Limburg waar agency en consultancy samenkomen. Dit leidt tot sterke advertising, branding, online design, sociale media, digitale marketing, PR en websites. Bij RCA staan ze erop om de juiste mensen bij elkaar te brengen en impact te creëren vanuit een doelgerichte aanpak en samenwerking.

Onze missie

Meer dan 80 mensen met talent, sterke schouders en unieke visies samenbrengen en samen laten werken, dat brengt – in hun woorden – “een boeiende en bruisende sfeer” met zich mee, en uiteraard ook uitdagingen. Zeker in digitale tijden zoals het voorbije jaar. Om als één team te blijven inspelen op een veranderende wereld en nog beter samen te werken, contacteerden ze Drive HR voor een “Better together” traject rond interne samenwerking.

De route

Voor deze opdracht kozen we ervoor om samen te werken met externe partner Infinio, gespecialiseerd in coaching & leiderschap. Uit een reeks van diepte-interviews met medewerkers en leidinggevenden werden de grootste sterktes en valkuilen geïdentificeerd voor samenwerken bij RCA. Een traject werd opgesteld met Insights Discovery teamworkshops en verschillende coaching- en inspiratiesessies rond de thema’s samenwerken en feedback.

De aankomst

Beter samenwerken betekent jezelf beter leren kennen, anderen beter leren kennen én inzetten op je gezamenlijke sterktes en verschillen om als team tot sterkere connecties en meer effectiviteit te komen. Elke RCA’er kreeg een persoonlijk Insights Discovery profiel met waardevolle feedback om meer inzicht te krijgen in zijn eigen reacties en gedrag en beter te begrijpen waarom anderen verschillend gedrag laten zien. In team workshops gingen ze dieper in op de persoonlijke voorkeurskleuren en hoe dit zich uit in hun team. Door het delen van inzichten over teameffectiviteit zetten ze concrete stappen in beter communiceren, aan gezamenlijke doelen bouwen, flexibel inspelen op verandering en het versterken van de verbondenheid als team.

 

Na een jaar telewerk in 2019 eindelijk weer fysiek samenkomen en dat bevestigde wat wij al langer vermoeden: work is better together!

Meer cases.

Euroports wou binnen hun sites verspreid over de wereld inzetten op welzijn, beleving en ervaringen op het werk. Ze kozen voor Drive HR als ideale partner om deze zaken op een betrouwbare en valide manier te meten.
Stevens Houttechniek is een Limburgse KMO dat vastberaden was om te investeren in de toekomst van hun werknemers. Door werkbeleving te bevragen en gerichte acties op te zetten, voor arbeiders en bedienden, creëerden we samen meer tevredenheid op de werkvloer.